Page 46 - Antropozofia_2014.04_netre_Neat
P. 46
ANTROPOZÓFIA 2014. HÚSVÉT több és újabb örömre, kielégülésre stb. vágyik, illet- nyugdíjasházba, nem akar a gyerekei, rokonai terhé- ve minél elõbb meg akar szabadulni kínlódásaitól. re lenni. Honnan jönnek ezek a gondolatok? Utóbbihoz igazítja alkalmazott eszközeit is: gyorsak, A Föld-korszak lemúri idõszakában luciferi szelle- hatékonyak, fájdalommentesek stb. legyenek. Mo- mek kapcsolódtak az emberhez, hogy a szabadság és dern korunk természettudományos gyógyászata jó- individualizálódás princípiumának létrehozásához részt ennek kiszolgálására, a tünetek eltüntetésére hozzájáruljanak. Ennek azonban ára van: kiterjesz- fókuszál: ezt látjuk a reklámokban, amelyek szerint tették hatásaikat az asztráltestre, összezilálták a nincs idõnk a fájdalomra, egy „ultrahatású” tablettá- lénytagok kapcsolódásait, és megteremtették a be- val, kapszulával gyorsan megoldjuk az egót zavaró tegség és a halál lehetõségét. Még hamis ideát is problémát. adtak az embernek: istenné válhat, szenvedés, fáj- Az ember lehatárolódott, levált az õt és környezetét dalom – fejlõdés – nélkül. Atlantiszban pedig Ari- teremtõ Hierarchiákról. Elveszítette a kozmikus, mán kezd hatni az emberi étertestre, és bár neki szellemi törvényszerûségek tudását. A földbe süly- köszönhetjük, hogy fizikai emberként és emberi lyedt, természeti törvényszerûségek alapján hoz fejjel létezhetünk a földi világban, ennek is megvan döntéseket, és mint – magáról ezt tartja – a Föld leg- az ára: elveszítjük szellemi gyökereinket, a matéri- fejlettebb értelmes élõlénye, belenyúl olyan törvény- ának élünk, az „aranyborjút imádjuk”. Mindnyájan szerûségekbe, amelyeknek valós hátterérõl vagy még e két erõ által cibálva élünk, és keressük az egyen- nem tud, vagy nem is akar tudomást venni. Feszegeti súlyt – tudatosan vagy tudattalanul –, a közepet: határait, maga akar teremtõvé, szabályozóvá, az élet Krisztust. urává válni. Egyik oldalon ott a születésszabályozás A két ellenerõ-megnyilvánulás ismerete, felismerése (fogamzásgátló módszerek, szülésindítások, késlel- már korunkban feladat, annak ellenére, hogy a meg- tetések, császármetszés, mesterséges megterméke- értés majd csak a következõ korszakokban lesz való- nyítés, lombikbébi programok stb.), amivel az inkar- jában lehetséges. „A földi ember a Földön még nem ké- nációs utunkat akarjuk uralni, a másik oldalon az ex- pes teljes egészében tudatosítani a gonoszt, csak majd a karnáció késleltetésével vagy éppen elõrehozásával Jupiter-korban fogja annak lényegét teljesen átélni. (eutanázia) pedig a halál uraivá szeretnénk válni. A gonosz misztériuma tehát egyike a Föld-korszak leg- nagyobb titkainak, mert felfogására még nem elég fejlett Az öregedés és halál kérdését vizsgálva is rálelünk az ember érzéke. (…) Nem az emberiség egyes tagjainak önmagunk keresésének szélsõségeire: az egyiptomi kirívóan gonosz cselekedeteiben van a gonosz, hanem az kultúrkorszak mumifikálási szokásainak torz tükör- 10 egész emberiség rossz hajlamaiban.” Az ellenerõk fel- képeként látjuk viszont a fizikai test fiatalon tartá- váltva vagy kéz a kézben súgnak a léleknek, jobban sára irányuló, az egészség-megõrzéstõl már igencsak ismernek bennünket, mint mi magunkat. Fel- és eltávolodott módszereit: a baktérium termelte megismerésükhöz nélkülözhetetlen az önismeret. méreggel való ránctalanításon, a drakula-terápiának Merjük tehát feltenni a kérdéseket magunknak, akár nevezett sajátvér kezelésen, mindenféle felszívódó, az eutanáziával kapcsolatban is: mi állhat egyáltalán vagy éppen „örökéletû” implantátumokon keresztül az eutanázia-igény kialakulásának hátterében? Az egészen a földi élet meghosszabbítását célzó szerv- embert félelemmel és szorongással tölti el a gon- transzplantációig, õssejt-terápiák alkalmazásáig, dolat, hogy kiszolgáltatott lesz, elveszíti emberi illetve mûtagok, kis gépek (pl. szívritmus-szabály- méltóságát, szenvedés és fájdalom vár rá. Milyen zó), chipek emberi szervezetbe ültetéséig. A másik választása lehet például egy daganatos betegségben oldalon pedig éppen idõ elõtt akarunk kilépni a földi szenvedõnek, aki cipeli a múlt emlékeit a életbõl, akár önkezünkkel vetve véget életünknek, fájdalomról, szenvedésrõl (Lucifer) és félelmei, akár külsõ „segítséggel”. Az ember keresi a szabad- szorongásai vannak az általa beláthatatlan jövõvel ságot, vágyik az önrendelkezésre, maga akar rendel- szemben (Arimán)? kezni magáról. Idõsödõ emberektõl lehet hallani: ha már olyan állapotban lesz, inkább bevonul egy 10 Dubravszky László: A Megismerés titka I. (Az ellentét hatása) Altair Kft., Budapest, 2003. 44
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51