Page 51 - Antropozofia_2014.04_netre_Neat
P. 51
ANTROPOZÓFIA AZ ÉN MEGISMERI ÖNMAGÁT AZ ÉN MEGISMERI ÖNMAGÁT AZ ÉN ÉS A TEST Ujlaky Éva Az emberi Énnek kettõs természete van. Énünk által Jelen asztralitásunk korábbi inkarnációnk, jelen vagyunk az emberiség része, ugyanakkor Énünk adja éteriségünk két inkarnációval korábbi, jelen egyéniségünket is. Az emberi Én a leguniverzálisabb fizikaiságunk három inkarnációval korábbi Én- és egyben a legindividuálisabb részünk. tevékenységünk eredménye. Az érdeklõdõ és nyitott Én következménye egy olyan Az Én rátekint önmagára. tehetséges asztráltest, amely rendet tud teremteni Az Én megfigyeli önmagát. érzelmeiben, hangulataiban és vágyaiban. Ennek Az Én megismeri önmagát. eredményeképpen egy egészséges étertest alakulhat ki, amely ápolja a mûvészi és vallási életet. Ennek a Milyen szerepe van ebben az önrátekintésben, önmeg- hosszú folyamatnak az eredménye a szép fizikai test figyelésben és önmegismerésben az Én és a test kettõ- is. ségének? Hogyan készítik elõ a Krisztuslény földi inkarnációját a Názáreti Jézus testi burkai? Rudolf Steinertõl tudjuk, hogy az emberi test csírái már a Régi-Szaturnusz idõszakától jelen vannak a fejlõdés folyamatában. Ebben a test rendkívüli böl- csességre, érettségre, szinte tökéletességre tett szert. Az emberi Én, amely a legfiatalabb és egyben a legtökéletlenebb lénytagunk, és csak a Földfejlõdés szakaszában kapcsolódott össze a fizikai-éter és élettestekkel, törekszik a fejlõdésre, küzd valamiért, és talán sohasem tudatos teljesen abban, hogy mire. (Rudolf Steiner: A szellemtudomány körvonalai, GA13) Az Énünknek fejlõdnie kell ebben a tudatos- ságban, éppen ezért inkarnálódik a testbe, ez a földi élet missziója. Az Énnek azonban nem elegendõ csak tudnia az emberi szervezõdésrõl (test-élet-lélek-szellem), hanem meg kell ismernie azt is, hogy ezek hogyan transzformálódnak egymásba. Ez nem jelent mást, mint azt, hogy azt emberi testek (asztrál, éter, Albrecht Dürer: Imádkozó kéz (tanulmány) fizikai) is az Én metarmorfózisai. 49