Page 19 - Antropozofia_2013.06_netre_Neat
P. 19
ANTROPOZÓFIA A PEDAGÓGIÁBAN túl sok feladat csoportosul egyes embereknél. Ha fel GJ: Egy gondolat különösen megragadott. Azt mu- tudnának szabadulni energiák, az segítõen hatna. tatja a tapasztalat, hogy ha egy Waldorf-iskola meg- A munkának ebben a fázisában tehát önállóságra van alakul, és az alapításnál nem kerül eléggé fókuszba az szükség, késõbb persze szükség lesz azokra is, akik iskola szociális egysége, utólag már nehezebb a gon- beállnak meszelni, festeni, ha nincs elég pénzünk dokat kezelni. Számomra ez a feladat kihívás. Ha az kiadni minden munkát vállalkozásoknak. elsõ pillanattól fogva foglalkozunk a pedagógiai mel- lett a másik pólussal is, a gazdasági-szociális résszel, MZs: Személyesen te miért vagy benne ebben a kezdemé- és megfelelõ szervezeti keretet alakítunk ki, akkor ez nyezõ körben? reményeim szerint jó hatással lehet az egész intéz- VD: Elég régóta érik bennem, hogy látok problémá- ményre. kat és nehézségeket a Waldorf-iskolákban, akár pe- JR: Egyszer csak elkapott a lendület, s azóta faltörõ dagógiai, akár szervezeti tekintetben. Ezeket össze is kosként megyek elõre. Jó látni, hogy folyamatos írogattam. Mikor Rudi megkeresett, úgy éreztem, megerõsítéseket kapunk a munkánk fontosságáról. hogy ez egy olyan út, amin tovább lehet lépni. A megszületendõ iskolalénynek szüksége van a BK: Szülõk idõnként azt mondják, hogy csak a 6. osz- fizikai világban „kezekre és lábakra”, akik megvaló- tályig igazán jó a Waldorf-iskola. Ez mindig nagyon sítják a jövõbõl érkezõ impulzusát. Fantasztikus ér- bántott, úgy éreztem, hogy lehet úgy csinálni, hogy a zés részt venni bábaként ennél a születésnél! hatodik osztály után is akarjanak ide szülõk és diá- kok jönni. MZs: Köszönöm a beszélgetést, és sok sikert kívánok a megvalósításhoz! Albert Anker: Írástanítás II. 17
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24