Page 16 - 2010 Mihály-nap
P. 16
A N T R O P O Z Ó F I A 2010 MIHÁLY NAP sége. De itt most valami új készül. Egy új, egyedi optimalizált az egész cég. A mi etikus Bankunk sem for ma, amilyen még nem volt: a tanácsadók és a tud semmi olyat egyelőre, ami ezen túlmutatna, ha meg bízó egy közös céget hoznak létre. Most ebben közösségivé is fogalmazza küldetését és etikussá a közös cégben, külsőből lett belső tanácsadókként, alapelveit, hiszen még nincs szervezete, folyamatai, a két korábbi műfaj korszakalkotóan új, hibrid for- képessége a megvalósításra. A közös cég ezt hivatott má ciójában van lehetőségünk alkotni. Tanács adó áthidalni, méghozzá olyan emberekkel, akik nem el- ÉS vállalkozó. adják – a legértékesebbet, amijük van – a munkáju- Mégis, kinek a küldetése? kat, hanem az ügy iránt érzett elköteleződésből, lel- kesedésből dolgoznak. Nem könnyű, mert a boltos Az új forma újult erővel veti fel a tanácsadó egyéb- ként is állandó kérdését: Meddig segítem munkám- még nekik sem ad tejet-kenyeret lelkesedésből… de mal a klienst önmegvalósításában, és honnan kez- valakinek el kell kezdeni. Adni és bízni. dő dik az erőltetett befolyásolás, ami már a saját Mi az akadály? küldetésem „belé-manipulálása” a folyamatba? Dr. Michaela Glöckler – éppen a bank közösségi ter- Kézenfekvő a megoldóképlet: az E!"#$%&#' adja a mében tartott – előadását azzal kezdte, hogy min- szellemiséget, a B()* az infrastruktúrát, az új kö- den ember három beavatási úton jár, akár tud róla, zös cég meg a kapcsolat a kettő között. Mondom, akár nem... Tegyük fel, hogy tanácsadóink már tud- ké zen fekvő, de hamis az egyszerűsítés. Hiszen nak erről valamit, és erejüket megfeszítve dolgoz- a B()* is élő emberi közösség, a közösség tagjai- nak is azon, hogy amit fejben tudnak, abból napról- nak van aka ratuk, szociális rendszerük, kultúrájuk, napra többet valósítsanak meg tettekben is. De mit küldeté sük, s mindezek nem okvetlen egyeznek a tud tenni ez a tanácsadó csapat egy olyan közösség- három szervezetben. Előrehaladott karma-kutató- ben, ahol – pár vezető tiszteletreméltó kivételétől nak kell lennie, aki ezt kibogozza! eltekintve – az individuumok személyes ébredezése sem kezdődött még el, ahol alszik a szociális impul- Valamit mégis tudunk kezdeni ezzel a „fontos a ha- zus, nemhogy a Föld és az emberiség fejlődésének tár” kérdéssel: Tapasztalom, hogy ha jól rá tudok törvényszerűségeiről fogalmat alkothattak volna? hangolódni a másik személyre, akkor soha nem bi- zonytalanodom el. Az ambivalencia addig és csak Mi a lehetőség? addig tart, amíg kiesek az áramlásból. A jelenlét Mi más lehet ilyenkor a dolgunk, mint rádöbben- állapotában mindig elérhető az inspiráció a helyes ni, hogy a harc belül folyik. A megértést nem vá- cselekedetre. Csak rajtam múlik, hogy ezt a belső rom, hanem sugárzom, az elfogadás gátjai bennem mun kát elvégzem-e, alkalmassá teszem-e magamat. vannak, és a tisztelet nem csak nekem jár, hanem Így valójában a kérdés indikátorrá válik: amikor fel- mindenkinek körülöttem. Nem kapni, hanem adni merül bennem, tudhatom, hogy eltévedtem, kies- akarni. A kufárokat nem kint üldözöm, hanem az tem… Így válik a mindennapi munka lelki-szellemi egyetlen létező templomból, saját testemből űzöm gyakorlattá. ki. Amennyire itt és most éppen képes vagyok, úgy lesz jó… Mi a feladatunk? Egy hagyományos bank tud folyószámlát vezetni, Kőrösi Ákos betétet gyűjteni, és hitelt kihelyezni. Erre épült és Pilisszentlászló, 2010 augusztusa 14 14
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21