Page 16 - 2010 Mihály-nap
P. 16
A N T R O P O Z Ó F I A 2010 MIHÁLY NAP sége. De itt most valami új készül. Egy új, egyedi optimalizált az egész cég. A mi etikus Bankunk sem for ma, amilyen még nem volt: a tanácsadók és a tud semmi olyat egyelőre, ami ezen túlmutatna, ha meg bízó egy közös céget hoznak létre. Most ebben közösségivé is fogalmazza küldetését és etikussá a közös cégben, külsőből lett belső tanácsadókként, alapelveit, hiszen még nincs szervezete, folyamatai, a két korábbi műfaj korszakalkotóan új, hibrid for- képessége a megvalósításra. A közös cég ezt hivatott má ciójában van lehetőségünk alkotni. Tanács adó áthidalni, méghozzá olyan emberekkel, akik nem el- ÉS vállalkozó. adják – a legértékesebbet, amijük van – a munkáju- Mégis, kinek a küldetése? kat, hanem az ügy iránt érzett elköteleződésből, lel- kesedésből dolgoznak. Nem könnyű, mert a boltos Az új forma újult erővel veti fel a tanácsadó egyéb- ként is állandó kérdését: Meddig segítem munkám- még nekik sem ad tejet-kenyeret lelkesedésből… de mal a klienst önmegvalósításában, és honnan kez- valakinek el kell kezdeni. Adni és bízni. dő dik az erőltetett befolyásolás, ami már a saját Mi az akadály? küldetésem „belé-manipulálása” a folyamatba? Dr. Michaela Glöckler – éppen a bank közösségi ter- Kézenfekvő a megoldóképlet: az E!"#$%' adja a mében tartott – előadását azzal kezdte, hogy min- szellemiséget, a B()* az infrastruktúrát, az új kö- den ember három beavatási úton jár, akár tud róla, zös cég meg a kapcsolat a kettő között. Mondom, akár nem... Tegyük fel, hogy tanácsadóink már tud- ké zen fekvő, de hamis az egyszerűsítés. Hiszen nak erről valamit, és erejüket megfeszítve dolgoz- a B()* is élő emberi közösség, a közösség tagjai- nak is azon, hogy amit fejben tudnak, abból napról- nak van aka ratuk, szociális rendszerük, kultúrájuk, napra többet valósítsanak meg tettekben is. De mit küldeté sük, s mindezek nem okvetlen egyeznek a tud tenni ez a tanácsadó csapat egy olyan közösség- három szervezetben. Előrehaladott karma-kutató- ben, ahol – pár vezető tiszteletreméltó kivételétől nak kell lennie, aki ezt kibogozza! eltekintve – az individuumok személyes ébredezése sem kezdődött még el, ahol alszik a szociális impul- Valamit mégis tudunk kezdeni ezzel a „fontos a ha- zus, nemhogy a Föld és az emberiség fejlődésének tár” kérdéssel: Tapasztalom, hogy ha jól rá tudok törvényszerűségeiről fogalmat alkothattak volna? hangolódni a másik személyre, akkor soha nem bi- zonytalanodom el. Az ambivalencia addig és csak Mi a lehetőség? addig tart, amíg kiesek az áramlásból. A jelenlét Mi más lehet ilyenkor a dolgunk, mint rádöbben- állapotában mindig elérhető az inspiráció a helyes ni, hogy a harc belül folyik. A megértést nem vá- cselekedetre. Csak rajtam múlik, hogy ezt a belső rom, hanem sugárzom, az elfogadás gátjai bennem mun kát elvégzem-e, alkalmassá teszem-e magamat. vannak, és a tisztelet nem csak nekem jár, hanem Így valójában a kérdés indikátorrá válik: amikor fel- mindenkinek körülöttem. Nem kapni, hanem adni merül bennem, tudhatom, hogy eltévedtem, kies- akarni. A kufárokat nem kint üldözöm, hanem az tem… Így válik a mindennapi munka lelki-szellemi egyetlen létező templomból, saját testemből űzöm gyakorlattá. ki. Amennyire itt és most éppen képes vagyok, úgy lesz jó… Mi a feladatunk? Egy hagyományos bank tud folyószámlát vezetni, Kőrösi Ákos betétet gyűjteni, és hitelt kihelyezni. Erre épült és Pilisszentlászló, 2010 augusztusa 14 14