Page 33 - Antropozofia_2014.04_netre_Neat
P. 33
ANTROPOZÓFIA A PEDAGÓGIÁBAN – a valódi érdeklõdést A tanári hivatás gyakorlásához szükséges képessé- A tanár, mint kortárs forduljon a világ felé, hogy gek megszerzése hosszú idõt vesz igénybe. A valódi valódi érdeklõdéssel felelõsséget vállaljon a kör- képességek kialakításának az elmélyítés, az érés, a nyezetéért. felejtés, az alvás hasonlóan fontos tényezõ a felnõtt- képzésben is, mint a gyerekekkel való munkánkban. – a kezdeményezést Ehhez pedig hosszú, kimért tanítási-tanulási folya- Rudolf Steiner útmutatása szerint: „A tanár matok szükségesek, amelyeket a nagy óraszámú legyen a kezdeményezések embere.” nappali rendszerû alapképzés tud biztosítani. – a tananyaghoz való tudományos és szakmai kap- csolódást Coenraad van Houten szerint: „Minden rendkí- Az alapképzés visszaállítása a teljes magyarországi vül érdekes, ha eléggé elmélyed benne az ember.” Waldorf-mozgalom érdeke. Az újraindításhoz szük- séges szakmai, jogi és gazdasági feltételrendszer – a kollegiális együttmûködést megteremtésén dolgozunk. Ez a Waldorf-tanároktól elválaszthatatlan szoci- ális-szakmai együttmûködést és kutatói maga- tartást jelent. A praxis- vagy akciókutatás, illet- ve a fenomenológia a módszertani-, embertani- vagy tantervi kutatások megfelelõ eszköze. 31