Page 33 - Antropozofia_2013 Húsvér
P. 33
antropozófia 2013 Húsvét tehető, mint a természeti világ. Bármi mást is jelent dolgoznak, ill. a világ olyan nézőpontját mutathatják még a tagság az egyének szempontjából, ez előbbi meg nekem, melyből én is tanulhatok? mindannyiunk számára elkerülhetetlen velejárója Tudjuk, hogy a társaságbeli tagság minden arra je- saját tagságunk lényegének. Elkerülhetetlenül úgy lentkezőnek megadatik, s hogy a jelentkezés tényle- érzem, hogy ha egy ilyen tudatosságot jóval erőseb- ges elfogadásáig az illető még nem tag. Ám a Szabad ben gondoznánk, a Társaság szellemi jelenléte sok- Szellemtudományi Főiskola tagsága azon a felis- kal inkább felismerhetővé válna azok számára, akik merésen alapul, hogy a jelentkező az antropozóf a talán épp most keresik azt. képviselőjének tartja magát: a képviseleti státuszt Számomra ez egyfajta megújulási aktust jelentene: nem az iskola ruházza a jelentkezőre, azt már mint meg erősíteni a tényt, miszerint az antropozóf a létező tényt kezeli. Az iskolába való belépés tehát for rását az igazság szeretete által motivált tiszta egy már létező tényt erősít meg, a Michael-iskolá- gondolkodásban rejlő szellemi-lelki élet feltárása hoz való csatlakozás viszont egy újonnan keletkező jelenti. Azt is elismerem persze, hogy vannak em- tény. A Társaság 1923/24-es Rudolf Steiner általi berek, akik úgy járják ezt a fajta felfedezőutat, hogy újraalapítása szellemi szempontból egy teljességgel sohasem hallottak Rudolf Steinerről vagy az antro- új kezdeményezés volt. Megteremtette az egyének pozóf áról, és vannak mások, akik járnak az úton, számára annak lehetőségét, hogy szellemi sorsukat és tudnak is Rudolf Steinerről, de nem kívánnak először hozzák le tudatosan az anyagba, egy közös- a Társaság tagjai lenni. Esetükben természetesen ség tagjaiként. Az iskola tulajdonképpen folytató- jelen tőségteljes lesz majd a tény, hogy csatlakoz- lagosságot nyújt egy már létező közösség számára, nak-e valaha a Társasághoz, hogy megerősítik-e mely már „ismert” anyaggal dolgozik, noha új for- kapcsolatukat Rudolf Steiner tettével. Mindazon- mában, új nyelvezettel és új módon. A különbség- által, függetlenül ettől, annak is lehet jelentősége, tételnek itt hatalmas jelentősége van. Ha először a hogy legalább azok ismerjék fel e társainkat, akik Társasághoz való csatlakozásunkkal megerősítjük a már végzik az antropozóf ai munkát, s hogy mindez szellemtudománynak mint földi keresési útnak az barátságos, testvéri módon történjen. igaz voltát, s aztán csatlakozunk a Szabad Szellem- Szívesen megkeresném azokat a Michael-iskolához tudományi Főiskolához, akkor a Földön megújított, tartozó társainkat, akik bármilyen okból kifolyólag, Michael-iskolához fűződő kapcsolatunknak való- de még nem találták meg útjukat az antropozóf á- ban a Földet megváltó hatása lehet. Ez tulajdonkép- hoz. És ezt nem azzal a szándékkal tenném, hogy pen az imitatio Christi minőség felismerése a Rudolf közénk toborozzam őket, hanem az emberi kapcso- Steiner által véghezvitt tettben, s egyben az egyén lat kiépítésének vágyával, azért, hogy megismerjem által ugyanazon az úton megtett önálló lépések mu- annak jelentőségét, amit ők tesznek a világban. Ha tatója is. a saját feltételeiknek megfelelően ismerjük fel őket, Világszerte végeznek tanárok, gazdálkodók, tudó- s ezt ők maguk is így érzik, akkor talán kíváncsivá sok, orvosok számos olyan gyakorlati tevékenysé- válnak arra, hogy kik vagyunk, talán kialakul egy get, mely Rudolf Steiner munkáját látható és hat- beszélgetés, melyben odaillő lesz megemlíteni az hatós módon reprezentálja. Ezzel összefüggésben antropozóf át. Ez kapcsolódást jelent, mégpedig ab- is szólok a Társaság feladatáról, mert tudjuk, hogy ban az értelemben, hogy kérdéseinkkel a nagyvilág a gyakorlati munka sikerétől teljesen függetlenül, a felé fordulunk, nyitottan arra, amit a michaeli mun- Társaság jövője égető kérdés. A gyakorlati tevékeny- ka vagy művészet vagy életstílus – túl a nyelven, a ségek hatékonyságát felismeri majd sok hálás szülő, nyelvezeten és viselkedésen, azon, amit már oly jól páciens, fogyasztó és mások, akik – bármi is az oka, ismerünk saját köreinkből – magába foglalhat. Épp és bármikor is érvényes ez rájuk – nem érdeklőd- annyira, amennyire nyitott vagyok a lehetőségre, nek az antropozóf a iránt. Talán eljön majd az idő, hogy az ilyen emberek azt várják tőlem, hogy mikor mindezen tevékenységek sokkal láthatóbban Rudolf Steinerről és munkájáról beszéljek nekik, integrálódnak a Társaságba. Jelen pillanatban úgy nos, tudok-e épp oly nyitott lenni arra a lehetőségre tűnik, hogy a tagok felelőssége a Társaságért nem is, hogy ezek a barátaink olyan munkamódszerrel kevésbe fontos, mint a Társaságé a tagok felé. 32 32