Page 10 - 2010 Mihály-nap
P. 10
A N T R O P O Z Ó F I A 2010 MIHÁLY NAP zes bárányokká válnak az egymásrautaltságban. Tá- ÉÁ: A VÉSZ elnöke vagyok, ez foglalja le az időm maszkodhattam rájuk, és mindezidáig nem történt java részét. Ezt átmeneti feladatomnak tekintem, semmi, amit ne tudnék vállalni. való já ban zeneszerzőként dolgozom egy nagy mun- ANT: Hol vannak a gyökerei ennek a cselekvő ma- kán. Egy olyan operasorozat alkotásába fog tam, gatartásnak az életutadban? Többsé günk nek van amely három dramaturgiai forrásból: az Evangéli- véleménye, ideái, de a cselekvésig, kü lö nösen ilyen umból, Dosz tojevszkij életéből és Dosztojevszkij radikális cselekvésig nem jutunk el. műveiből merít. Az Istenek Alkonyával szemben en- nek a műnek az lesz a címe: Emberek Hajnala. ÉÁ: A volt osztálytársaim értetlenül néztek rám, mondván, hogy ilyen szelíd, jámbor emberről, aki- ANT: Wagnerrel szemben? nek fát lehetett vágni a hátán, ezt nem gondolták ÉÁ: Wagner egy szörnyű varázslatot hajtott végre a volna. Pedig mindig lovag-típus voltam, de nem a német nép átformálása érdekében. ma gányos fajtájából, hanem, még nagyképűbben ANT: Wagner varázsló volt? fo galmazva: lovag-vezér. Katonának, zsoldosnak na gyon rossz lennék, pénzért, hatalomért nem har- ÉÁ: Antropozófus barátaim közül többen említet- ték, hogy Steiner Merlin reinkarnációjának tekin- col nék, el is hagynám a csatateret. Ha valamit azon- ban az igazságért, vagy mások védelméért tenni tet te Richard Wagnert. Szellemi értelemben a Bach tól kell, akkor nekem elviselhetetlen ennek szövegelés- induló fejlődés siklott félre Wagner műveiben. be történő feloldása, a cselekvés helyett. Nem volt Krisztus a szellemi világban, az éteriségben egy egy meghatározott fordulat, az élet hozta azt, hogy újabb Kálvária-úton indult el. Teret engedett azok- átéltem bizonyos élményeket, melyek cselekvésre nak az erőknek, melyek azt mondták, hogy ha az sarkalltak: milyen alapon vezetek én egy céget, ha ember szabadon dönthetne, akkor nem a Krisztus- hagyom, hogy ez megtörténjen? Milyen világot ha- kö vetést választaná, hanem más utat. Létrejött egy gyok a gyermekeimre és az unokáimra? Nem vagyok okkult világszövetség, amely azt a grandiózus tervet híve a radikalizmusnak sem a gazdaságban, sem a akarta megvalósítani, hogy az emberiség egész léte- társadalomban. De ha radikális rontást tapasztalok, zését és történetét a Krisztus uralta útról másik útra az ellen fel kell lépnem. Nem tudnék tovább élni, ha helyezze. Közép-Európa legkereszté nyibb népét, a német népet jelölték ki, hogy a válto zás megvaló- kortársként eltűrném, hogy emberek sokaságát, akik sítója legyen (és az orosz népet is, de ez egy másik döntő többségükben vétlenek, tönkre tegyenek. nagy téma). Felkészítését egyrészt a ma terializmus ANT: Van eredménye ennek a harcnak a pillanatnyi elterjedése jelentette, másrészt a fa ji gőg kialaku- sikereken túl? lása, ugyanakkor a végső mentség, a szellemtudo- ÉÁ: A tömeges áron aluli lakásárverések szinte azon- mány, a Michael-impulzus elutasítása. A német nal megszűntek. Az előző kormány már mora tó- népet csak a zenével lehetett átformálni abból az riumot hirdetett az egyetlen lakások hiteleinek egy- állapotból, ami kereszténnyé tette, ugyanis Johann oldalú értékesítésére, megváltoztatták az árvere zés Sebastian Bach a kereszténység lényegét hor dozta rendjét, továbbá, ha az APEH az általa megállapí- a német népben és századokra erőt adott. Wagner tott érték harminc százalékánál alacsonyabb eladási ezzel szemben a Krisztus nélküli Grált mint egy árat talál, akkor büntető feljelentést kell tennie. Az hatalmas tablót állította a német nép elé. Wag ner új kormány jövő áprilisig meghosszabbította az ár- zenéje lebegő állapotba helyezi a hallgatót, melyben ve rezési és kilakoltatási moratóriumot, s létrehoz- az én és az asztráltest kimozdul helyéből, és ezáltal za azt az állami eszközkezelő szervezetet, amely az az étertest hozzáférhetővé válik. Ehhez szükséges adó sok számára olyan viselhető megoldási alterna- egyfajta cinkosság, egy korábbi bukás, e nélkül nem tí vákat fog nyújtani, amelyek lehetővé teszik a mi lehet az étertesthez hozzáférni. Ilyen bukás volt a legf őbb célunkat: mindenki az otthonában marad- materializmus, azaz a vallásosság ki üre sedése, és a hasson, aki azt nem bűnözéssel, hanem jóhiszemű faji gőg. Ha ebben az állapotban az étertestbe be- kötelezettségvállalással szerezte. nyomódik valami, akkor az emberi énnek az élethez ANT: Ezen a tevékenységen kívül van még időd való viszonya teljesen megváltozik. Életének értel- mással is foglalkozni? mét és célját csak abban látja, hogy azt a kápráza- 8 8
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15