Page 46 - Antropozofia_2013 Húsvér
P. 46
antropozófia a peda gó giáb an képzés épületében bérelünk termeket! Folyamatos a szellemi élet szabadsága, a jog előtti egyenlőség a vándorlás az épületek között. és testvériség a gazdasági területen. Azt akarták, hogy azoknak a családoknak, akik gyermekeiket a Déltől már a napközisek játszanak az udvaron. Dél- után szakkörök: rajz-, zsonglőr-, egykerekű-, táj- Fészek Waldorf Iskolába szeretnék járatni, bármi- lyen anyagi körülmények közt is élnek, lehetőségük futó-, és a legkülönfélébb zenei kategóriák: gitár, zon gora, hangszerválasztó, kreatív zenei, dobkör, legyen ezt megtenni. Ehhez az alapelvhez az iskola a mai napig hűségesen ragaszkodik, minden anyagi az után felnőtteknek Bothmer-gimnasztika, meg ami még belefér... Erő, vidámság, otthonosság, ne héz ség ellenére. nyüzs gő élet zajlik a sok apró, egymáshoz kapcsoló- Az első osztály 1994-ben, nyolc gyermekkel in- dó térben, ez a Fészek Iskola ma. dult el a Solymári Művelődési Ház kórustermében. Osztálytanítójuk Karkus Ottó volt, Mezei Katalin A MÚLT pedig a tanácsadó tanár szerepét vállalta. Ottó így 1988-ban nyitotta meg kapuit az első magyarorszá- emlékszik vissza erre az időre: „Békés, boldog, nyu- gi Waldorf-óvoda Solymáron, egy régi falusi ház- godt időszak volt. Nem aggódtunk a jövő miatt, a ban. S évről évre, minden tavasszal megérkeztek jelenben éltünk. Úgy gondoltuk, addig csináljuk to- oda a fecskék, egyre újabb és újabb fészkeket építve vább, amíg azt látjuk, hogy amit csinálunk, az jó a az eresz alá. A Fészek Iskola alapító szülői közül töb- gyerekeknek, s majd meglátjuk, mivé alakul, amit ben ott voltak már akkor is, totyogó gyermekeikkel, elkezdtünk.” s később erre a képre emlékezve adták iskolánknak A gyerekek pedig jól voltak, az osztály fejlődött, ér- a Fészek nevet. keztek az újabb generációk s ezzel együtt a kihívá- 1993-ban jött létre a Waldorf-óvoda működésének sok is. Tonny és Coen Keer, holland tanácsadó ta- tá mogatására a Szabad Waldorf Nevelésért Alapít- nárok segítették a munkánkat. A növekvő iskolának vány, melynek bejegyzett alapítói Pusztai Judit és újabb és nagyobb épületre volt szüksége, s a szülői Sze derkényi Sándor szülők, valamint a Makona csapat nagy összefogással teremtette meg a f zikai Kft. részéről Makovecz Imre. Ez az alapítvány lett feltételeket. Így talált rá egyik alapító szülőtársunk a fenntartója a megszülető iskolának és a solymá- 1997-ben a József Attila u. 26. sz. alatti, használa- ri óvodának is. Közéjük tartozott a fentiek mellett ton kívüli, romos bőrdíszmű üzemre, amelyet át- dr. Jakab Tibor és felesége, Ágnes, valamint Me- alakítva, majd kibővítve jelenleg is az alsó-középső zei Mihály és felesége, Katalin is. Alapvető fontos- tagozatunk használ. A  felső tagozat indulásakor, ságú volt számukra az, amit Rudolf Steiner a szo- 2003-ban ezt az épületet is kinőttük. Az alapítvány ciális élet hármas tagozódásáról megfogalmazott: szülői segítséggel, hazai és külföldi szponzori támo- A tavalyi 12. osztály Caspar Hauser előadása 45 45
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51