Page 39 - 2012 Karácsony
P. 39
ANTROPOZÓFIA A MÛVÉSZETBEN Manfred Bleff ert SZABADSÁG ÉS ZENEISÉG 1 II. (LEZÁRÓ) RÉSZ A Hang-Elem a huszadik században az Idők Fordulója va, újonnan lenne létrehozva, a zenei Emberben való által önmagához vezettetett, szabad Elemmé vált, 1 Újraszületéshez, Újjászületéshez vezetne, 16 ahogy minden más művészetben is, így a festői Szín- itt minden vonatkozások szabaddá válik, mivel a régi- ben, az euritmiai Mozgásban, a teremtő Szóban, és a ek már elhaltak, 17 plasztikai Mozdulatban, 2 ha a Szabadságot használhatóvá és gyümölcsözővé e művészetek mindegyikében alapelemeik nyilvánva- akarjuk változtatni, akkor ez minket csakis a Testvé- lóvá és szabaddá váltak és fognak válni, s tiszta érte- riben levő Szeretet Lényével és a minden Egyesben lemben lesznek újra megragadva, 3 lévő Méltóság Lényével való szabad kapcsolatban, az mindegyikben művészi Emberré-Válás megy végbe, Egyenlőség általi teremtő Össz-Térként kell hogy új- 4 ból feltámadjon, 18 így válik a zenei Hang-Elem is egy átfogó Emberré-Vá- a zenei Emberre sajátjaként lett rábízva a Hang-Elem, lás folyamatává, 5 a Hang-Elemben nyílt ki a bimbó a Szabad, a Szeretet, a Méltóság és Szépség számára abban az értelemben, mert benne ragad meg a zenei ember Szabadságban hogy a Hang-Elem egy szabad, ›lebegő Elemmé‹ válto- valami újat, 6 zott, amely sajátmagát önmagából kiindulva ezekbe a a Hang-Elemben egy Háromszorosságot, egy Sokszo- Hangtendenciákba küldte, hogy a Variábilist fejlessze, rost talál és fedez föl, az Egységesből egy Teljesség Egyensúlyivá, Átfogóvá, 19 hordozójává fejleszti azt, 7 ebből az Egyből, az Emberré-Váltból származó három a Hang-Elemet teljesen önmagából kezdi el dolgozni, Hang-Elem adatott meg számomra a ›Csend Hanghe- kutatni, kibontakoztatni, s szabad, új viszonyokba ál- lye‹ megtapasztalásából zenei alkotó tevékenységem lítja, 8 kezdetén 1971-ben, 20 saját Szabadságához, saját magához vezeti azt, és a e ›Csend Hanghelye‹ maga mutatja meg a zenei Küszö- Hang-Elemet, mint valami tisztán Zeneit, szellemi böt, és ›Őrével‹ egy olyan Hang-Lényt nyilatkoztatott Hang-Lényként tárja föl, 9 meg számomra, amely a ›Zeneiség Tizenkét Őshang- helyében‹ minden Keletkezettet, Létezőt és Létesülőt ebből ered létesülési folyamatként minden új Hang- magában foglal, 21 Folyamat, s ezek a Hang-Lényt egy magasabb, zenei- leg szellemi Lényként nyilatkoztatják meg, 10 a Csöndben és a Csöndön keresztül vezető hosszú út, Disszonanciák által fog Konszonanciává válni az Én- vándorlás, és változás révén jutottam el ahhoz a zenei Lénnyel fejlődve, 11 Hang-Alkotáshoz, amelyre itt utalok, 22 a nyugati-zenei korszak végén a Zene a saját Eleméig a zenei Emberré-Válás a Hangok Elnémulásában tör- lett levezetve, 12 tént meg, a Csöndön való végighaladásban, magának a Csöndnek zenei Létesülőként való felcsendülésében, [majd] a Hang-Elemben elhalt, 13 23 a Hang-Lény önmagához lett vezetve, tisztán és egye- ez vezetett el a szabad Hang-Elemhez mint egy önma- dül Emberré vált, 14 gában lebegő, egy önmagában rezgő és rezonáló Hang- Schönberggel, és Webernnel, a nagy Korfordulón, kez- Elemhez és a maga Tisztaságában lévő hangzó, emberi dődött el, hogy a Hang teljesen önmaga lehetett, Meg- Lényiségként, egy hang-éteri Lényhez, 24 halás, Halál által a Hang-Elem elkezdett a Szabadság egy intenzív születési folyamatban saját magából felé irányítani, 15 emelkedik ki a szabad Hang-Elem, mint valami Em- hogyha ez, e nagy zenei Küszöbön való átmenetben, berré-Vált, alkotóan és a Teremtőiséget szabaddá te- az Emberlényben tisztán és újonnan lenne megragad- vően, 25 37 37