Page 21 - Antropozofia_2014.09_netre_Neat
P. 21
ANTROPOZÓFIA 2014. MIHÁLY-NAP ANTROPOZÓFIA A SZELLEMTÖRTÉNETBEN – szándék. E lábjegyzet így csak látszólag apróság, csolatos kijelentésérõl: „Szellemi vezetésként valami kreutz – Rózsakereszt Krisztián), de mivel a teozófu- zófiában – sem fizikai testben mûködõ új tanítókra valójában a mû – sõt a Kaspar Hauser-kutatás – egé- egészen mást kell elképzelnünk, mint a fizikai sok vezetõi „nem tudták megkülönböztetni a valódi (áltanítókra) van szükség, hanem valódi szellemi szét érinti. A „más kutatókra” hivatkozó és Rudolf szinten történõ vezetés.” 25 Maga Rudolf Steiner és az álmestereket”, így utóbbiak teljesen „megza- tanítványokra, akik a szellemi iskolázás útját járva Steiner szellemi kutatásainak ellentmondó láb- pedig nem sokkal halála elõtt a következõket mondta varták és a hatalmukba kerítették” õket, elõbb Bla- képesek együttmûködni az éteri síkon tevékenykedõ 27 jegyzetnek a könyv döntõ fontosságú pontjára való Ita Wegmannak: „Csak a fizikai síkot kell elhagynom. vatszkaját, majd az egész Teozófiai Társaságot. – tanítóval. Az új kereszténységben, a korszerû szel- beszúrásával, illetve a magyar kiadás elõszava és a De ha az ellenerõknek sikerülne elválasztani tõlem Ma is hasonló folyamatoknak vagyunk tanúi. „Ebben lemtudományban a tanítvány nem alattvalója, ha- könyv végi hirdetések révén itt nem más történik, az antropozófiát –, olyan értelemben, hogy annak a harcban, a nyugati és keleti páholyok közti nem munkatársa szellemtestben tevékenykedõ Mes- mint burkolt kísérlet a Tradowsky-mû és az egész tanai anélkül jutnának el a széles tömegekhez, hogy küzdelemben állt benne Blavatszkaja is. És ebben a terének – az élõ Ige, az éteri Krisztus szolgálatában. Kaspar Hauser-téma egyfajta okkult fogságba ejté- tudomásuk lenne rólam, elsekélyesítve ezzel az ant- harcban állunk most benne mindannyian.” 28 sére és egy hamis Kaspar Hauser-kép sugalmazásá- ropozófiát –, akkor az ahrimáni hatalmak szándéka Egyetlen támpontunk van: a tanító napjainkban nem Peter Tradowsky Kaspar Hauser-könyvének magyar 23 ra. Az ennek hátterében munkáló erõkrõl maga a és akarata válna valóra.” 26 Napjainkban bizonyos a fizikai síkon mûködik. Sem az ezoterikus keresz- kiadásából is láthatjuk (a könyv alcíme és a szerzõ könyv ad felvilágosítást. 24 körök számos olyan álrózsakeresztes, álmanicheista ténység és a modern szellemtudomány igazi tanítói, más mûvei is erre utalnak), hogy az Európa-gyermek és álantropozófiai szervezõdést mûködtetnek, me- Inkább egy élõ beavatott, mint egy halott beavatott sem a Legfõbb Tanító – az éteri Krisztus-lény. S így az – korunk „nátháni lelkének” – földi megtestesülése lyeknek éppen ez az elválasztás az egyik fõ célja: – halljuk. Ez a kijelentés azonban nem számol a új kereszténységben, a rózsakeresztesség korszerû után több mint kétszáz évvel is tovább folyik a a valódi rózsakeresztesség, az igazi manicheizmus és szellemi világ valóságával és a spirituális ökonómia formájában – a Rudolf Steiner által hozott antropo- küzdelem a szellem ellen, s a küzdelem a szellemért. a korszerû szellemtudomány (az antropozófia) törvényeivel: hogy Rudolf Steiner, az antropozófia meghamisítása és elszakítása alapítójától. Helyette alapítója – élõ beavatott. Az élõ ugyanis nem azt pedig álmahatmákat, áltanítókat és -mestereket lép- jelenti, hogy fizikai testben tevékenykedõ. Az élõ azt tetnek föl, tudatosan megtévesztve és tévútra vezet- jelenti: éteri síkon, étertestben mûködõ (lásd élettest: ve ezzel a keresõ és a szellem felé törekvõ lelkeket. étertest). Más emberiségvezetõkhöz, így Christian Szergej O. Prokofjev nem véletlenül beszélt 2009 Rosenkreutzhoz hasonlóan jelenleg Rudolf Steiner is Pünkösdjén Budapesten – az 1909-es budapesti teo- étertestben tevékenykedik, s ilyen formában lehet zófiai kongresszus centenáriumán – a Blavatszkaját vele kapcsolatot teremteni. Ahogy Ehrenfried és a korabeli teozófus vezetõket megtévesztõ álma- Pfeiffer, Rudolf Steiner nürnbergi „fogadott fia” hatmákról, akik „ugyanazokat a neveket vették fel”, fogalmazott Steiner egyik Kaspar Hauserrel kap- mint a valódi Mesterek (például Christian Rosen- 23 Horderejét tekintve olyan ez az ominózus lábjegyzet, mintha Rudolf Steiner Lukács-evangéliumról szóló ciklusához azt a megjegyzést fûzné a magyar kiadó, hogy „más kutatók szerint a Lukács-féle Jézus-gyermek (a nátháni lélek) többször is inkarnálódott Lemúria óta”, holott Steiner egész fejtegetésének – s egyúttal e lény küldetésének is – éppen az a lényege, hogy nem inkarnálódott. 24 „A jezsuiták iskolázási útja az akarati erõk megerõsítésének útjaként jellemezhetõ, amely erõk így veszélyes, okkult módon ható eszközökké válnak. Az okkult hatás abban áll, hogy az akarat olyan hatalmasra nõ, hogy közvetlen – a tudatot megkerülõ – kényszerítõ erõvel hat az emberre. Akinek az akaratát ilyen módon befolyásolják, az nem tud és nem is tudhat arról, hogy valójában mi megy végbe benne. Önkéntelenül is olyan impulzusok szolgájává válik, amelyeket egy okkult akarati manipuláció segítségével erõltettek rá. (…) És Rudolf Steiner ilyen összefüggésben utal a hipnózisra mint az akarat befolyásolására használt tiltott, de gyakran alkalmazott eszközre: »Egy ember legyõzése hipnotikus eszközökkel valójában még durvább gyilkosság, mert az akaratot semmisíti meg. Ezért aki a szellemi úton jár, az sohasem avatkozik bele az ember szabadságába, egyszerûen csak közli a tényeket.« Rudolf Steiner jezsuita elvként jellemezte az ember lelke fölötti hatalomszerzést – mint az emberi szabadság megvetését –, amit az emberi tudat megkerülésével érnek el. A jezsuita elv messzire nyúló hatása abban áll, hogy visszaél a magasabb tudással. (…) A jezsuita elv követõinek az a meggyõzõdésük, hogy az embert nem illeti meg a szabad, individuális keresés lehetõsége. A tudás birtokosa itt nem az egyéni érettség alapján méri a tudást, amit megoszt, hanem a cél alapján, amit a tudás megosztásával vagy visszatartásával el akar érni. A tudás célzott visszatartásával ugyanis hatalom gyakorolható egy ember [vagy embercsoport] fölött. Ez gyakran bizonyos körök érdekeit szolgálja. (…) A jezsuitákéhoz hasonló okkult eszközökkel dolgozó csoportok módszerét úgy kell elképzelni, hogy a tudás birtokosai –, akik a hierarchia csúcsán álnak – csak a tudás egy részét juttatják el az alsóbb szintekre, valódi ismereteiket és tényleges indítékaikat azonban szándékosan elrejtik. Mivel ez a folyamat lényegében minden szinten megismétlõdik, így a legutolsó szolgának igazából már fogalma sincs arról, milyen ügyet is szolgál valójában…” Lásd Peter Tradowsky i. m., 115–117. o. 25 Lásd Richard Steel: „Összeköttetés Ég és Föld között” (Rudolf Steiner eddig lappangó kijelentése Kaspar Hauserrõl). Antropozófia, 27 Szergej O. Prokofjev budapesti elõadása 2009. május 29-én (kézirat). 2014. János-nap, 24. o. 28 Ludwig Polzer-Hoditz gróf feljegyzése Kaspar Hauser missziójáról, Rudolf Steinerrel folytatott beszélgetése nyomán (1925. márci- 26 Idézi Peter Selg: „Ma hogyan álluk helyt Rudolf Steiner elõtt?” (Kommentár Szergej O. Prokofjev azonos címû könyvéhez). Nyomtatott us 3.). Lásd „Rudolf Steiner kijelentései Kaspar Hauserrõl – Európa gyermeke az antropozófia fényében”. Nyomtatott Novalis, 2012. Novalis, 2012. Karácsony, 44. o.; illetve Antropozófia, 2013. Húsvét, 65. o. Karácsony, 19. o. 18 19