Page 38 - 2010 Mihály-nap
P. 38
A N T R O P O Z Ó F I A 2010 MIHÁLY NAP SZELLEMI EMBERKÉNT A XXI. SZÁZADBAN KONFERENCIA A GOETHEANUMBAN Takáts Péter 2010. augusztus 2. és 7. között rendezték meg a alakult munkacsoportok dolgozhattak együtt. Az Goetheanumban a 3. Nemzetközi Angol Konferenciát egyik izgalmasabb volt, mint a másik, hiszen a kü- rd (3 International English Conference), melynek címe lönböző mentalitású és szemléletű emberektől hal- ez alkalommal a „A XXI. századba szellemileg belép- la ni a véleményeket és gondolatokat ugyanolyan ni” volt. A hat napos konferencián a résztvevők azt iz galmas volt, mint az előadásokat hallgatni. A dél- keresték, hogy milyen is az a lelki hangulat, szelle- utáni előadások előadóinak névsorát nézve máris miség, amit a nyugati civilizáció emberének ki kell ért hetővé válik a dolog: Cornelius Pietzner, Sergej alakítania ahhoz, hogy a 3. évezredbe valódi szelle- Pro ko% e) , Michaela Glöckler, Adrian Locher és Vir- mi emberekként léphessen be. gi nia Sease előadásai követték egymást, míg a dél- Tudjuk, hogy Rudolf Steiner % gyelmeztetett arra, előtti előadásokat az angol nyelvterület országaiban hogy a harmadik évezredbe való átmenet civilizá- mű ködő társaságok titkárai tartották. ciónk hatalmas tömegeit fogja érinteni, és ennek az A konferencia talán legnagyobb érdeklődéssel várt át menetnek a során hogyan fog a technikai haladás- előadását Sergej Proko% e) tartotta meg. Előadása ba vetett hit az embereken egyre jobban elural kod- „A küszöbélmény és korunk feladatai” címet viselte, ni. Most az első évtized végén valóban azt látjuk, melyet egy kérdéssel kezdett: hogyan lehetséges az, hogy ez a hit és optimizmus az emberekben nem- hogy miközben tudjuk, hogy a jó erők sokkal hatal- csak megerősödött, hanem nem is akar alábbhagyni. ma sabbak, mint a gonosz erők, mégis a világban Még az új és váratlan kihívások megjelenése ellenére körülnézve úgy tűnik, hogy a gonosz hatalma egyre sem, pedig ezek a kihívások ezt a hitet igencsak meg- nagyobb, a gonosz a világban sokkal erősebb? Ez a kérdőjelezik. Egy súlyos, komoly veszélyeket hor- mai kor egyik illúziója, adta meg rá mindjárt a vá- dozó korban élünk, amely azt várja el tőlünk, hogy laszt, ugyanis miután a jó erők % gyelembe veszik az Rudolf Steiner gondolatait és tanításait átültessük ember szabadságát és akaratát, nem lépnek mind- a gyakorlatba, és kezdjünk el új módon élni és dol- gozni. Ezért a konferencia a modern kor kihívá sait addig, amíg az ember maga meg nem teszi az első igyekezett megfogalmazni, és Rudolf Steiner út mu- lépést. Minden jó erő arra vár, hogy az ember saját tatásai alapján megkeresni azokat a lehetőségeket, szabad akaratából végre cselekedni kezdjen, és ők melyek a krízisben rejlenek, hogy aztán ezeket az csak akkor kezdenek el működni. Ezért is nevezik ember és az egész világ javára használhassuk fel, an- Michaelt néma szellemnek. nak érdekében, hogy a 3. évezredben szellemi em- Ezzel szemben a gonosz erők, akiket a pillanat erői- berekként élhessünk, ne pedig a technika rabjai ként. nek nevezett, hatalmas aktivitással és kéretlenül is Az új kihívásoknak megfelelően a konferenciát is hatnak, mindenhol és minden pillanatban ráerőlte- új elvek szerint építették fel, és az elmúlt években tik magukat az emberre. Igyekeznek az embert az már szokássá vált módon, egy napon összesen két anyaghoz és az élvezetekhez láncolni, hogy ezáltal előadás hangzott el, egy délelőtt és egy délután, 1-1 elveszítse szabadságát. Így aztán azt az illúziót kel- óra terjedelemben. Az idő többi részét tematikus tik bennünk, hogy mindenhol jelen vannak, igen csoportokban és workshopokban egymással együtt erősek és nem lehet legyőzni őket. Ezért most egy dolgozva és gondolataikat kicserélve töltötték el a olyan korban élünk, amikor az embernek – ha a jó világ szinte minden tájáról összegyűlt résztvevők. erőket akarja szolgálni – dolgoznia kell a saját lelki Ezen felül még a teljes csütörtök délutánt is sza- világán, és annak olyan egységét kell kialakítania, baddá tették az egyéni kezdeményezések számára, hogy aztán a gondolat–érzés–akarat egységében élő amikor a résztvevők által felvetett témákban meg- ember összeköthesse magát a saját ÉN-jével. 36 36
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43