Page 42 - 2014.Karacsony
P. 42
ANTROPOZÓFIA 2014. KARÁCSONY ANTROPOZÓFIA ANGYALOK egyik ívfokának is megvan a maga angyali lénye, Az angyalok uralkodásának pontos idõbeli adatai és gerek és az udvari szerelem kora, valamint a VIII. és amely a hét szféra valamelyikéhez tartozik. A boly- rendszeressége alapján tudományosan tesztelhetõ III. században, és a Kr. e. III. században és korábban gók a káldeai rend szerint (a Holdtól a Szaturnuszig) hipotézist fogalmazhattam meg. Ha ezek a lények is. Ez 500 évente periodikusan megtörtént, egymás- vannak hozzárendelve az ívfokokhoz. Mivel egy ív- tényleg léteznek, akkor a világtörténelemben a meg- tól távol esõ civilizációkban, összhangban. A roman- fok a Föld tengelye precessziós mozgásában 72 évig felelõ kulturális területeken szükségképpen megfi- tikus elragadtatás idõszakai ugyanazok Európában, tart, 72 éves periódusú, kisebb korszellemek is van- gyelhetõen meg kell jelenniük a kreativitás idõsza- Perzsiában, Indiában és Kínában. A világ leghíresebb nak. Rudolf Steiner sehol sem említi kifejezetten a kos hullámainak. Például a ráfáeli korszakokban költõi, zeneszerzõi vagy szerelmes párjai mind kor- kis korszellemeket, de több helyen is leír olyan szelle- híres orvosoknak, mivel Ráfáel az orvostudomány társak voltak. Az 1800 körül élõ nagy zeneszerzõk mi impulzusokat, amelyek idõben és tartalmilag is védõszentje. A mihályi idõszakokban híres filozó- csoportja csak az õsi ritmus legutóbbi visszatérése. egyeznek ezzel a renddel. fusokat kell találnunk, mert Mihály a filozófia inspi- Mezopotámiában Inanna/Isztár néven ismerték ezt rátora, stb. A kisebb korszellemek sorrendje a következõ: Gáb- a lényt és ritmusát, és az esthajnalcsillag fényében riel, Rafael, Anael, Mihály, Samael, Zakháriel és A Szlovák Tudományos Akadémián dolgozó kollégá- látták megtestesülni. Ugyanezt a lényt Egyiptomban Uriel. A nagyobb korszellemek sorrendje más: Gáb- im biztosak voltak benne, hogy nincs ehhez hasonló Hathorként, Nyugaton Vénuszként vagy Afrodité- riel, Mihály, Rafael, Uriel, Anael, Zakháriel és Sa- ritmus. Mivel nincsenek angyalok, ritmusuk sem ként ismerték. Az indiai szépmûvészetek istennõ- mael. Ugyanaz a kis korszellem 504 évente tér vissza lehet, és ennek ellenõrzése idõpocsékolás lenne. jének, Szaraszvatinak inkarnációi is egyeznek ezzel a (7×72=504). A nagy korszellem pedig 2480 évente Mégis megcsináltam, és találtam ritmust. Mégpedig ritmussal. A mítoszok szerint Inanna már a Kr. e. (7×354 1 / 3=2480). pontosan azt a ritmust, amelyet az angyaltan elõre XXIII. században felemelkedett az Ég királynõjévé. jelzett. Babilónia és Egyiptom papjai évezredekre Védence, Sarrukín az akkád birodalom királya lett, elõre megmondták a történelmet, amit most vissza- vele egy idõben pedig I. Pepi Egyiptom fáraója. Ami- tekintve igazolni tudtam. kor az istennõ 220 körül újra hatalmas korszellem lett, Alexander Severus római császár Vénusz képét Biztosra akartam menni, nehogy az legyen, hogy verette pénzérméire. Kortársa, a perzsa I. Ardasír csak szubjektíven beképzelem magamnak a dolgot, ugyanezt tette: a pénzre Anahita istennõ képét ve- úgyhogy matematikai-statisztikai módszereket al- rette, hogy világossá tegye: a szeveridákhoz hason- kalmaztunk független adatokra. Megmutatkozott, lóan a szaszanidák a nõi korszellemnek köszönhetik hogy ugyanaz a ritmus még e tan legádázabb ellen- felemelkedésüket. A korszellemek leváltása szintén James Powell: Michael (1888–1915) zõinek munkásságában is megjelenik. Volt például mindenhol megjelenik: a mondákban, a jelképekben, egy filozófia professzor, aki kategorikusan tagadta a a heraldikában, a numizmatikában, a mûvészetben, a A Kr. e. 600 körül kezdõdõ nagy Mihály-korszakban mihályi ritmust a filozófia történetében – és a ritmus hivatalos kultuszban, az ideológiában és a társada- hasonló gondolatokkal léptek színre a legjelentõsebb nagyon világosan megtalálható volt abban a filozó- lom-szervezetben. A régiek nagyon világosan és ex- vallásalapítók és gondolkodók: a középsõ ösvény, az fiai lexikonban is, amelynek õ maga volt a szerzõje. plicit módon beszéltek a korszellemek változásáról. egyén szabadsága és felelõssége és hasonlók. De- Az ilyen tényektõl némelyeket elfogott a vak düh, mokráciák jöttek létre Rómától Indiáig. Mihály ak- némely kolléga hadjáratot indított azzal a szándék- Az egynástól távol esõ kultúráknak természetesen kori hatása annyira feltûnõ, hogy ezt az idõszakot kal, hogy tiltsanak ki az egyetemekrõl, ne tarthassak más nevük volt ugyanarra a szellemi lényre, más – Karl Jaspers kifejezésével – tengelyidõszaknak is elõadást egyetemeken. A történelem angeológiája cí- szavuk volt ugyanarra a tapasztalásra. Ha például a nevezik. mû könyvemet világszerte neves specialisták több napisteneket nézzük, Görögországban Apollón, száz független tanulmánya igazolja. A kreativitás ke- Egyiptomban Ré, Mezopotámiában Szamasz, Indiá- Mirõl beszél Buddha, amikor azt mondja, hogy a resett ritmusait világszerte a kultúra sok (nem min- ban Szúrja néven tisztelték õket. Ami közös bennük: Dharma kereke 25 évszázad alatt fordul egyet, és den) területén meg lehetett találni. õk testesítik meg a megismerés, a bölcsesség és az minden egyes alkalommal új buddha jön a világra? igazság fényét. Mindent látnak, mindent tudnak, Buddhák, vagyis Megvilágosodottak léptek színre A babilóniai bölcsesség szerint a Halak 25. fokában a igazságosak, gyõznek a sötét és hamis ösztönök fö- Kr. e. 5500, 3000, 500, illetve Kr. u. 2000 körül stb. Vénusz uralkodik. Az 1773 és 1845 közötti 72 éves lött. Ezek mögött húzódik meg az egyik naplény, aki Igen, Buddha a „keresztény” Mihály arkangyalról be- idõszakot tehát a szerelem istennõje inspirálta. Való- megajándékozott minket a gondolkodás erejével – a szél, a nagy korszellemek korszakain belül a Mihály- ban: ez a romantika korszaka! Ennél találóbban nem Nap arkangyala õ, Mihály. Ezért esik a filozófia vagy korszakról. Ezek interszubjektív tapasztalások, ame- is lehet kifejezni, hogy ez Vénusz-idõszak volt. A Kos a logika virágkora mindig Mihály-korszakra, legyen lyek az emberiség kollektív tudattalanjában vannak, 3., 10., 17. és 24. fokát is a Vénusz uralja. Volt egy szó nyugati, indiai vagy kínai filozófiáról vagy logi- és amelyek túlmutatnak az egyházi vallási formák Guariento di Arpo: Angyal ( 1354) romantikus idõszak a XIII. században, a Minnesän- káról. kicsinyes korlátozásain. 40 41