Page 78 - 2012 Karácsony
P. 78
ANTROPOZÓFIA 2012 KARÁCSONY „De tételezzük fel, hogy valaki akár gyűlöletből, egyik győz (a másik rovására) a másik veszít. Olyan vagy pedig csak azért, mert hajlamos antipátiára, külső kényszerek keletkeznek és épülnek a vesztes sérelmet okoz egy másik embernek.”... „Mindaz, fél köré, ami alól, úgy érezheti, már nincs kibúvás. amit így az emberek kiváltanak a többiekben, E kényszerek terhe alatt a benne lévő (adott esetben mindaz, ahogy viszonyulnak hozzájuk antipáti- tehetetlenségből eredő) düh még nagyobb energia- ájukon keresztül: lerakódik, nyomot hagy gyű- szintre kerül, és ez az energia utakat keresve magá- löletük tárgyában, valamilyen lelkiállapot for- nak vagy befelé, vagy kifelé, de általában mindkét májában amely azután vissza fog tükröződni az irányban betegít és rombol. illetők felé a halál és az újabb születés közötti Mindezt átgondolva felmerül a kérdés, hogy lehet-e életükben. Majd következő földi életükben ebből egyáltalán beszélni a szíverők megjelenéséről a jogi a belőlük áradó gyűlöletből születik meg az, ami élet területén? A régi kultúrákban megvoltak azok a mint szenvedés közelít feléjük a világból, mint formák, amik az emberek között vitás kérdéseket a külső eredetű békétlenség, mint örömtelenség.”… szív erőivel oldották meg (törzsi beszélgető körök, „a gyűlöletet, mivel a léleknek kielégülést nyújt, közvetítésre felkért tanács, vagy bölcs döntnök). rendszerint egyáltalán nem tudatosítjuk. Elfedi A megoldás felé vezető út egymás meghallgatására, bennünk a közben érzett elégedettség. De ami- egymás szempontjainak kölcsönös megértésére és kor a kívülről felénk áradó fájdalomként tér visz- elismerésére, a kiengesztelődésre épült. A felek eb- sza hozzánk, akkor bizony a fájdalmat már észre- ben az esetben elengedték egymást. A konfl iktus ál- vesszük.” „A szenvedésnek, amely a felhalmozott tal megkeményített karmikus szálakat elengedték, gyűlöletből fakadt, szellemünk beszűkülése lesz feloldották. A  megkötő negatív sorsszálak helyett az eredménye, a világ megértésének egyfajta le- pozitív sorsközösségre léptek. tompulása.” Vajon megvan-e ma is a jogi életnek az a területe, „Ha valaki különösen ostoba akar lenni a mostanit ahol ezek sorscsomók pozitív erősítő módon tud- követő második életében, nem kell mást tennie, nak feloldódni, ahol gyűlölet és harag helyett a sze- mint hogy jelenlegi életében jó sokat gyűlöljön. retet energiája nyilvánulhat meg, tér keletkezhet Aki azonban az elkövetkezendő második életé- arra, hogy az eddig haragban lévő felek újra szeretet ben szabad és nyitott szellemű akar lenni, annak tudjanak egymás felé sugározni? a mostani életében nem kell egyebet tennie, mint sok szeretet adnia.”… IGEN A fent idézett gondolatok is azt támasztják alá szá- A válasz igen. És ez a korábban formális igen egyre momra, hogy konfl iktusainkban nem véletlenül inkább valóságos igen lesz. Nem lehet elodázni az találkozunk a másik emberrel, emberekkel, és nem emberekből jövő igényt a kulturális változásra. Az mindegy, hogy annak megélése során milyen minő- emberekben lévő legmélyebb vágy a gyógyító sza- séggel vagyunk jelen, hogyan érzékeljük azt, milyen vak és a gyógyító képek iránti vágy, aminek célja, érzések keletkeznek és rögzülnek bennünk, ez ho- hogy eljuttassa az embert oda, ahol a másik ember- gyan motivál: mit teszünk, és mit nem teszünk meg rel együtt tud működni, közösségre lépni. Legyen, ezekben a helyzetekben? aki felé szeretetét sugározni tudja (biztonság), és akitől őszintén be tudja fogadni a felé áradó szere- A jogi élet területén feltűnő konfl iktushelyzetek tetet (bizalom). kezelése, „megoldása” terén „klasszikus” vagyis in- kább napjainkban általában megszokott és elfoga- Persze most túl egyszerű és hatásvadász lenne ki- dott attitűd, hogy a meglévő normarendszert fel- mondani egy szót, hogy ez az a jog területén egyre használva, egyéni álláspontjaink szerint összefűzve, inkább megerősödő intézmény, amely a megoldást alakítva, magyarázva, bizonyos konvenciók alapján hozhatja a jogi élet megújításában, és biztosítja a formáljuk meg a megoldásokat. A folyamatot álta- szíverők megjelenését ezen a területen. A  mediá- lában a másikkal és a kialakult helyzettel szembeni ció, vagy hivatalos nevén közvetítő eljárás megje- harag vagy gyűlölet hideg hője tölti meg. A megol- lenésére és megerősödésére gondolok. A mediáción dás, hogy az egyiknek igaza lesz a másiknak nem, az most az összes olyan konfl iktuskezelő módszert, 76 76
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83