Page 6 - Antropozófia_2015_2_web_Neat
P. 6
ANTROPOZÓFIA 2015. JÁNOS-NAP pulzusát. Meglátta, hogy Krisztus földrejövetele kü- is igen lényeges, mert a kereszténység az egyetlen szöbön áll. Jézus Jordán-keresztelője pillanatában vallás, amely az egész Földdel való kapcsolat nélkül költözött a kozmikus Krisztus-szellem a jézusi bur- nem képzelhető el és nem valósítható meg. Krisztus kokba, új impulzust hozva a Föld egész eljövendő lé- éterteste száz, vagy akár ezer helyen is jelen lehet te számára. egyidejűleg, segítő, megmentő módon hatva a föl- di világban, ez csak éterikus szubsztancia számára Tehát ez a kozmikus történés Jézus születésével kezdődik, a Jordán-keresztelővel folytatódik, a hús- lehetséges. véti feltámadás után pedig a mennybemenetelkor Az apokrif Fülöp-evangélium szerint a feltámadott valójában a Föld-szférában teljesedik be. A menny- Krisztus úgy nyilvánult meg, ahogy képesek voltak bemenetelkor áradt bele a Krisztus-lény a Föld éter- meglátni. Az angyalnak angyalként, az embernek szférájába. Ettől kezdve úgy hat benne, mint a Föld emberként. Csak kevesen látták meg őt, de azok azt éltető kozmikus ereje. gondolták, hogy önmagukat látják. Krisztus az éteriséget is megmentette a halál-erők- Erről mindjárt Novalisra gondolhatunk, ez Ke resz - től. Éterteste összefügg az egész kozmosszal, a Föld telő János ünnepén egyébként is időszerű. No va lis- életét mindörökre összekapcsolta a kozmosz egé- nak van egy elbeszélése: „A saisi tanítványok”. Ebben szével. a tanítványok a természet titkos írásának megfejté- sén fáradoznak. Ez mindenütt megjeleni számukra – Pál apostol volt az első, aki Krisztust Damaszkusz felé vezető útján ebben az el nem múló étertestben madárszárnyon, tojáshéjon, felhőn, havon, kristá- látta, amely örökre összeköti az eget és a Földet. lyokon, sziklákon, vizeken, növényeken, égi fény- ben. A természet átélésével a külvilág átlátszóvá vá- Krisztusnak a Föld-atmoszférában való jelenléte le- lik a tanítványok számára, lelki életük pedig ben- hetővé teszi azt, hogy az emberi étertestek kilazul- sőséges elevenséget kap. A szabadság varázstükör hassanak. Most már nem víz alá merítés által, ezt a lesz számukra, amelyben az egész teremtés lénye- mai ember nem is tudná elviselni, hanem az éterikus it megpillantják. Mivel Isis fátylát halandó fel nem Krisztus jelenléte által. Ennek az a hatása, hogy a lebbentheti, ezért halhatatlanná igyekszenek vál- XX. században ismét lehetségessé vált, hogy az em- ni – aki nem is törekszik erre, az nem igazi tanít- ber az érzékfeletti észlelés képességét kifejleszt- vány Saisban. Egyetlen tanítványnak sikerült Isis hesse. Ahogyan Prokofev fejezi ki, a Föld éterikus fátylát fellebbentenie. És mit látott? Csodák csodá- burkába beleragyognak azok az eleven gondolatok, ja: önmagát! amelyek nem a fzikai agyvelő tevékenységére tá- maszkodnak. Materialista korunkban a hierarchi- Ahogy Wolfgang Schad írja, az antropozófa meg- kus lények számára az egész Föld-szféra sötétség- mutatja, hogy az ember lénye az az ábécé, amelynek be borult, de ha egyes emberek elkezdenek intenzív nyelvén a világ hozzánk szól. módon spirituálisan gondolkodni, akkor ezek a gon- Igen, a nyári Nap fényénél is saját tudatunk világos- dolatok felragyognak a sötét mélységből, és látható- ságával keressük a Világ Világosságát. vá válnak a hierarchikus lények számára. Angelus Silesius szavaival élve: Az éteri Krisztus megjelenését az emberiségnek meg kell értenie. Ha nem lenne tudomása róla, az súlyos „Weil ich das wahre Licht, so wie ist, soll sehen, szerencsétlenséget jelentene számára, kisszáradást, So muss ich’s selber sein, sonst kann es nicht elsivárosodást. geschehen.” Krisztus éterteste reálisan és valóságosan tud bele- „Ha az örök igaz fényt akarom látni, hatni a fzikai világba, az emberek világába. Ez azért Önmagamnak kell fényességgé válni.” 4
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11